איך לנקות עסק שהוכפש
מכיוון שאין לנו שליטה על אנשים אחרים, איננו יכולים לעצור אותם כאשר הם משאירים עלינו פידבק שלילי ברחבי הרשת או אפילו מכפישים את שמנו שלא בצדק. המקסימום שנוכל לעשות, במידה וזה גובל מבחינה חוקית, הוא לתבוע את אותו אדם. במקרים רבים אחרים, חופש הביטוי עומד לרשות הקהל, שרשאי פשוט להשאיר תגובות לא נעימות ולהכתים את שם העסק שלכם. זה יכול לקרות אפילו אם אתם מרגישים שהענקתם ללקוח שירות שהוא מעל ומעבר למצופה וסיומת פחות נעימה לקשר ביניכם, ויכול להיות שמה שאתם ראיתם הוא לא מה שהלקוח ראה ובפועל הוא החליט להשאיר פידבק שלילי. הצטברות של פידבקים שכאלה עשוי להכתים את שם העסק שלכם, לחבל בהגעתם של לקוחות חדשים ולייצר כדור שלג שעשוי בסופו של דבר לפגוע בקיום של העסק שלכם. אז מה ניתן לעשות במקרה כזה? איך מנקים עסק שהוכפש ברשת? המשיכו לקרוא.
הכירו – ניהול מוניטין ברשת:
בבואכם לחפש אחר התשובה "איך מנקים עסק שהוכפש ברשת?" סביר להניח שתתקלו לא מעט במונח "ניהול מוניטין ברשת" או באנגלית Online Reputation Management. מדובר במונח המתייחס לשירות שעלה לתודעה בשנים האחרונות מתוך ההבנה כי האינטרנט יכול לקדם אותנו אך במידה מסוימת גם להפיל עסק אם ישנה פגיעה במוניטין שלו על ידי פידבקים שליליים. אלה יכולים להיות בדף הפייסבוק של בית העסק, בכרטיס העסק בגוגל ביזנס, באינדקסים שונים שבהם העסק מופיע ועוד. ניהול מוניטין ברשת הוא בעצם התשובה ל- איך מנקים עסק שהוכפש ברשת והוא השירות שאתם מחפשים על מנת לנקות את השם שלכם. זה נעשה באמצעות מספר פעולות ביניהן יצירת אזכורים חיוביים שידחקו למטה בתוצאות את האזכורים השליליים.
עוד מאמרים:
ניהול מוניטין לרופאים כל המידע >>
איך מנקים עסק שהוכפש ברשת ויוצרים תדמית דיגיטלית
הבסיס ליצירת תדמית חיובית במרחב הדיגיטלי הוא כמובן לייצר תוצאות חיוביות שבעזרתן נוכל לדחוק למטה את התוצאות השליליות. כדי לעשות זאת נשתמש בכמה טכניקות שונות, בין היתר:
- יצירת פרופילים אקטיביים ברשתות החברתיות המציגים את העסק באור חיובי.
- נקים פרופילים באינדקסים מובילים המציגים את העסק כעסק איכותי, אמין ומומלץ.
- נעלה כתבות לאתרים גדולים וחזקים שעצם העלאת המאמרים עם אזכור שם העסק שלכם באותם אתרים יקפיץ אותם לתוצאות הראשונות בחיפושים של שם העסק שלכם בגוגל.
מדובר בעבודה סיזיפית ושיטתית שחשוב שתבוצע על ידי חברה מנוסה שתנהל עבורכם את התהליך ובכך אנו במוניטין אקספרס מתמחים.
בניית אסטרטגיה נכונה לניקוי שם העסק שלכם:
שם העסק יכול להיות מוכפש על ידי לקוחות לא מרוצים או אפילו על ידי מזימות של המתחרים שלכם- אותם לקוחות המבקשים מחבריהם להשאיר תגובות שליליות גם כן כדי להוסיף למוניטין השלילי שלכם. כדי להתגבר על כך צריך לבנות אסטרטגיה מסודרת שתעריך כמה אזכורים חיוביים נצטרך לייצר, מהם המשאבים והעבודה הנדרשת בכל אחד מהם ועוד. לדוגמה: בבית עסק אחד יהיה כדאי ליצור סרטוני תדמית שיחמיאו לעסק ולהעלות אותם ליוטיוב ולרשתות החברתיות, לעסק אחר כדאי יהיה להעלות יותר כתבות יח"צ ועוד. בניית האסטרטגיה תשתנה בין עסק אחד לאחר ובהתאם למשתנים שונים. אנו במוניטין אקספרס נבצע ביחד אתכם קודם כל את האפיון הראשוני שיוביל לבניית האסטרטגיה המתאימה לניקוי שם העסק שלכם ברשת.
טעויות שחשוב להימנע מהן:
בין הטעויות הנפוצות ביותר שבעלי עסקים עושים הוא להגיב בצורה אמוציונאלית לאותם אנשים שמזכירים אותם באור שלילי. גם אם הם שומרים על "פאסון" בתגובות שלהם – עצם התגובה עצמה גורמת להפסקת הפוסט וחיזוק הנוכחות שלו ולכן לעתים כדאי יהיה להימנע מתגובות שעשויה לעורר את הפוסט המדובר, לספק לו יותר חשיפה ולגרור תגובות נוספות. נכון שלעתים בית עסק שמתעלם מתגובות שליליות עשוי גם כן להציג את העסק באור שלילי ולכן חשוב להיות מלוויים על ידי חברה מנוסה בניהול מוניטין ברשת שתסייע לכם בייעוץ לגבי מתי כדאי להגיב ומתי לא ואיך להגיב.
לסיכום:
לסיכום, אם העסק שלכם הוכפש או סובל מגל של ביקורות שליליות או אזכורים שליליים ברחבי הרשת – צרו עמנו קשר ונשמח לסייע לכם בניקוי שם העסק שלכם. האסטרטגיה עשויה להשתנות בין בית עסק אחד לאחר. לפרטים נוספים צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.