ניהול מוניטין עסקי – המפתח להצלחה מתמשכת
לאינטרנט יש המון צדדים טובים ויתרונות אך יש לו גם חסרונות וצדדים פחות טובים, במיוחד עבור אנשים או עסקים הנאלצים להתמודד עם פידבקים רעים או אפילו שיימינג חלילה. תגובות רעות, פידבקים שליליים, לעתים אפילו כתבות באתרי חדשות או פוסטים ברשתות החברתיות שמוציאים את השם שלכם או של החברה שלכם יכולים להוביל אתכם לתביעת דיבה כנגד אותו גורם במידה וזה עובר את גבול הטעם הטוב, אולם בינתיים היא פוגעת משמעותית במוניטין שלכם, ולעתים גם הדמוקרטיה תאפשר את אותה ביקורת ולא תוכלו לעשות שום דבר בנידון. כן תוכלו לבקש להוריד את התגובה או לפנות לבעל האתר למחוק את הפוסט, אולי אפילו בעזרת מכתב מעו"ד, אך לא תמיד זה יצלח. מה עושים במקרה כזה? ניהול מוניטין לעסקים הוא התשובה.
מהו ניהול מוניטין לעסקים?
ניהול מוניטין לעסקים הוא שירות של חברות פרסום ואנשי מקצוע המתמחים בניהול מוניטין ברשת. למעשה, מדובר בשירות מבוקש מאוד, שיכול לעזור לכם לנקות את השם שלכם, או לכל הפחות ל"העלים" את התוצאות השליליות מעיניהם של רוב הגולשים כך שלא ישפיע יותר מדי על העסקים וההכנסות שלכם.
ערוצי שיווק שונים במרחב הדיגיטלי
באינטרנט ישנם מגוון ערוצי שיווק ופלטפורמות אליהן תוכלו להעלות את פרטי העסק שלכם, אך באותה מידה גם הגולשים יכולים להשאיר ביקורות או לשתף פוסטים ותכנים משלהם: רשתות החברתיות, מנועי החיפוש, אתרי חדשות ועוד. כל אלו הינן פלטפורמות שיכולות להיות בסיס לקידום העסק שלכם או פגיעה בשמו הטוב. באופן כללי יש 2 פעולות שמבצעים על מנת לשפר את המוניטין שלכם ברשת. האחת היא לקדם תוצאות חיוביות בגוגל והשנייה היא לדחוק את התוצאות השליליות למטה. אם תרצו, שני הצדדים של אותו מטבע שמובילים לאותה מטרה.
ניהול מוניטין לעסקים דורש עבודה במגוון זירות פעילות
מכיוון שגוגל מציגה עד 2 תוצאות לאותו אתר כדי לספק תוצאות מגוונות ואמינות במנוע החיפוש שלה, כדי למלא את התוצאות הראשונות (או עשרות התוצאות הראשונות) עם אזכורים חיוביים שלכם, ולדחוק את התוצאות השליליות למטה, תוכלו להשתמש במגוון ערוצים שונים. כך למשל תוכלו להעלות כתבות איכותיות לאתרים מובילים. אלו אתרים שבדרך כלל מקבלים חשיפה גדולה בגוגל ויש להם מוניטין חיובי, ולכן כתבות שלכם עם ביטויי המפתח הרלוונטיים יכולים להתברג עם הזמן למעלה בתוצאות. הכתבה תהיה כמובן חיובית ומפרגנת כך שתוציא אתכם באור חיובי.
קידום פרופילים עסקיים ובניית נוכחות ברשתות החברתיות
בנוסף, תוכלו לקדם פרופילים שלכם ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, טיקטוק ועוד. תוכלו גם לקבל פידבקים בהמלצות גם בעמודים העסקיים שלכם, גם בגוגל ביזנס וגם באתרי אינדקס שונים שפתחתם בהם פרופיל של העסק שלכם. תוכלו לפתוח אתרי משנה, להעלות בהם כתבות ולקדם אותם במעלה התוצאות גם כן.
לסיכום
לסיכום, ניהול מוניטין לעסקים הוא תחום רחב ומעמיק הרבה יותר ממה שהצלחנו להציג כאן, אך אין ספק כי מדובר באחת מהפעולות החשובות ביותר שכל עסק חייב לבצע בעידן הדיגיטלי. בעולם שבו כל ביקורת שלילית, כתבה לא מפרגנת או פוסט ברשתות החברתיות יכולים להפוך לוויראליים תוך דקות ולפגוע קשות בשם שלכם, אין מקום להקל ראש. ניהול מוניטין מקצועי מבטיח שהעסק יוצג באור חיובי, שהתוכן השלילי יידחק למטה ושלקוחות פוטנציאליים יפגשו בראש ובראשונה תוצאות איכותיות ומפרגנות. זהו למעשה כלי אסטרטגי שמגן על ההשקעה שלכם, מחזק את התדמית מול הלקוחות ומאפשר לכם להמשיך לצמוח ולהתפתח ללא מכשולים מיותרים. אם גם אתם מבינים שהשם שלכם הוא הנכס החשוב ביותר של העסק – זה הזמן לפעול. צרו קשר כבר עכשיו באתר או בטלפון, ותנו לנו ללוות אתכם בניהול מוניטין חכם, שקוף ואפקטיבי שיבטיח לעסק שלכם יתרון ברור לאורך זמן.